Fucking monday

0kommentarer

ja, nu är det gjort! resan är betald. inte en dag för tidigt. men som vanligt är det något
som krånglar. till både min & Frugans stora skräck så upptäckte vi att det var 5850:-
kvar att betala på biljetten. har hela tiden gått med föreställningen om att det ska vara
5500:- att betala. jag hade "bara" 5700:- på kontot & Frugan ganska exakt det som
biljetten skulle kosta. så det blev en liten panikräddning av Frugan som sålde lite
fonder. med andra ord - det är ordnat. finally.

efter det sammanstråla Ebba med oss. fira med en tårtbit var det tänkt. nyckelordet
är - tänkt. gick till 5 olika caféer & hittade inte en enda jävla tårtbit. vi gav upp. vi åt
istället. till min stora besvikelse. länge sen jag åt något så... mindre gott. åt upp halva
tonfiskbaguetten iaf. hade ju betalt för den!
vi blev aningen sena.
jag skulle ju på möte kl 18. gick panikspringa upp med kassan jag köpt på hemköp.
& BOOOOOM! till min stora skräck (igen) hade min hallspegel ramlat & det låg
spegelglas över hela hallen. kl var närmare 17.50 när jag kom hem & upptäckte detta
så jag ringde upprört till mamma (vet egentlligen inte vad hon skulle kunna ha gjort
åt saken). hon lugna ner mig. fick ta ut kattlådan så inte Bäbis skulle försöka ta sig in
till badrummet. sen fick jag rusa iväg. vetandes om att allt spegelglas låg väntandes
hemma på mig.
styrelsemöte någon timme sen redaktörsmöte till 20.30. hem for jag & ringde återigen
till mamma. behövde prata av mig. dagen har känts lite som en motgång. sen var det
bara att ta fram dammsugaren & fixa hallen. & nu har jag ingen helfigursspegel &
detta är en smärre katastrof! får vänta en hel vecka innan detta kan åtgärdas. måste
vänta på csn & lön. aaah, kommer bli en prövande vecka. I say. vad kan man säga?
I fucking LOVE mondays. haaaa.

Kommentera

Publiceras ej