Ten Feet From The Ground

0kommentarer

jävla skit!
kunde inte hålla mig ifrån att ta en bit kladdkaka nyss.
inte det smartast kanske.
damn.

har precis sett sex and the city.
men nu ska jag återigen lägga mig i sängen & fortsätta
med tentaläsningen.
ska hämta ut två böcker från campusbiblioteket imorgon.
yeah.
trälar med två kompendium fortfarande,
men det återstår två böcker som jag behöver få grepp om.
suck.

dock är ett kompendium ganska intressant.
handlar om olika tänkande angående hur man ska
hantera det förflutna.
är det förflutna identitetsskapande? berättar det
förflutna vilka vi är idag? eller framförallt, vilka vi inte
är idag?
sjukt intressant att se hur vetenskapsmän, rationalister,
nationalister, politiker & mängder teoretiker ställer sig i frågan.
speciellt hur vissa vetenskapmän försöker manipulera det
förflutna för egen vinnings skull.
tyska vetenskapsmän som försöker rationaliserar bort förintelsen.
sånt gör mig urförbannad.
de borde inte få kalla sig vetenskapsmän enligt mig!

Eriksen-Hylland gör ett bra jobb även om jag tycker att
han vinklar texten aningen.
jag försöker alltid läsa med ett kritiskt & granskande öga.
det behöver man göra i många fall.
anyhow, var ju inte tänkt att jag skulle recensera något nu.


imorgon är det projektpresentation mellan 10-12 på campus.
jag ska verkligen göra mitt bästa för att ta mig dit då.
är även en föreläsning på eftermiddagen men den
kommer jag prioriterar bort.
jag har, som sagt, annat som måste göras.

Kommentera

Publiceras ej