When It Was Me

0kommentarer

ibland kan ett ord betyda massor
& ibland betyder ett ord ingenting.

jag har sjukt mycket att plugga till
nästa veckan.
vet inte hur jag ska lyckas balansera
den nya kursen som just börjat plus
allt plugg som måste göras till nästa
vecka.
har en hemtenta som MÅSTE lämnas in då.
jag har inte pluggat n å g o t till den än.
tentan är ingen nyhet men jag är alltid
ute i sista sekund.
detta VET folk som känner mig.
om tentan inte lämnas in blir
konsekvenserna sådana att jag inte får mina
poäng & med detta - att jag inte
får några pengar i höst.
ganska väsentligt.
tyvärr uppfattas jag som självisk
& som någon som aldrig ger något tillbaka
nu när jag har mycket att göra & inte
vill korrigera min tid på annat.
ibland kan man missuppfatta varandra
men summan av kardemummen är
att jag behöver kommande vecka till att
plugga.
that's it.
om detta gör mig till en dålig person
som a l d r i g ställer upp?
so be it.
vi vet båda att detta inte är sant.


(jag älskar dig trots att du är en dramaqueen)
men tänk på att vissa saker kan man inte
ta tillbaka.

Kommentera

Publiceras ej