Turn The Lights OFF!

4kommentarer

hemkommen från landet.

vi stannade till & köpte frukt, baguetter &
kex innan vi lämnade civilisationen.
tillförfriskningar behövs alltid!
jag körde.
off course.

dagens bästa stod min syster för.
hon skulle precis sätta sig ner
& kissa ute (ja, vi kommer från landet) när
mormor & bengt preeeecis svänger in & där
sitter hon topless & med nerdragna stringisar.
vad kunde jag göra?
precis.
roa mig åt senariet.
som den hemska människa jag är.
tajmingen var bara så klockren.
(förlåt Maria - kunde inte låte bli!)

efter fem timmar solande & en telefonsituation
med mormor var det dags att tacka & bege sig.
allt är fint såhär långt, tipptopp.
verkligen.
vi packar in våra saker, sätter oss i bilen & säger tack & hejdå.
jag vrider om nyckeln.
(här börjar det)
inte en tendens till aktivitet.
bilen är totaldöd.
finito.
sen slår det mig.
vad är det Jenny (läs: jag) brukar glömma bort?
jo, att stänga av lyset!
batteriet var dött.
men som den klippa mormor är
kör hon fram sin bil & kastar fram startkablarna.
som hon inte gjort något annat i hela sitt liv.

det var bara ren tur att de hade kommit hem
innan vi skulle åka.
annars hade vi stått där.
med en död bil.
& en snygg bränna.


nu ska jag hoppa in i duschen & sen blir det
att vila några timmar.

later!

4 kommentarer

Maria

14 Aug 2007 20:22

hihi klockrent gumman...lyset har jag för mig kan va bra att stänga av :P
Nära nära...:)

Frugan

14 Aug 2007 21:59

Hahahahaha! Du är lovely sweetie. =P

Maria

15 Aug 2007 12:36

Tack gumman...jag känner mig så "intestark"..
Jag gillar inte den här känslan av tomhet, det känns som jag har ett eko i mig på nått sätt.
Hur har det gått för dig då?
Kramar

Maria

15 Aug 2007 14:37

jo, jag tror med att det kommer att bli bättre så småningom.
Det känns skönt med ett avslut...och den här gången är olik alla andra gånger jag försökt för nu vet jag verkligen att det är över.
Känns både bra och sorgligt...
Jaaaaa, jag är nyfiken*L* vill veta*L*

Kommentera

Publiceras ej