Why Won't You Just Go Home?

0kommentarer

varför måste det vara sånt mongolid-väder ute?
inatt i ren förskräckelse upptäckte vi att det hade
börjat snöa ute.
temperatur-drop bigtime. från några plusgrader har det nu
blivit 11 minus. ursäkta, men skjut mig.
det ska ju bli vår NU!
det har jag bestämt.

fettisdagen är det ju idag också. GOTT!
jag diggar semlor.
chefen på jobbet skulle bjuda på det sen.
kan ju säga att jag ser fram emot den kvarten när jag sitter
& mumsar semla runt 23.30.
det ska tamejfan bli gott som fan.
behöver lite fett.


i ren protest lyssnar jag för tillfället på H Ö G musik.
mina grannar kan dö. de gör inget annat än att reta upp mig.

de retar upp mig när de inte ens gör nåt.

för då t ä n k e r jag på deras oförmåga att inte kunna stänga
dörren normalt eller att deras jävla ungar står & gapar i dörren.
& mitt klag är befogat med tanke på att det är lyhört som fan, plus
att min säng är placerad mot väggen intill trapphuset.
ja, jag är lite irriterad. LITE.


Kommentera

Publiceras ej