Feeling Kind Of Mellow

1kommentarer

förut när jag låg & vred mig i sängen, som en otålig toffel,
kom jag att tänka på mitt intresse för form & färg.
jag har åtskilliga pappersark med blyertsporträtt som jag
åstadkommit genom åren.
förr när jag inte kunde sova på nätterna var blyertspennan
& pappersarket det första jag tog fram.
jag uppslukandes av skapandets briljans & timmarna
kändes korta när jag, allt för många gånger, upptäckte att
nattens sömnlöshet blivit morgonens första timmar.
det är ju trots allt mitt intresse för färg & form tagit mig igenom
3 år i Bildklass.
tyvärr har jag inte känt mig inspirerad på länge. detta faktum
gör mig kind of sad, då det var något av det bästa jag visste förr.
dock har jag känt en svag gnista som dragit mig till arket mer
& mer på sistone.
kanske är det dags att ta fram blyertspennan & arket & låta
fantasin flöda.
ännu en gång..



drawing

1 kommentarer

SKiNHEaD BArBiEdOLL

18 Jan 2007 11:50

Jag är en bläckmänniska, men det var längesen jag kände nån vidare inspiration heller. X/

Kommentera

Publiceras ej