What's The Point Guys?

0kommentarer

svisch!
fram & tillbaka till campus.
fem röda.
jag är bäst.

jag & Jeanette prata om ett fenomen igår.
varför ropar & visslar killar från sina
förbipasserande bilar?
why?
what's the point?

vad tror de liksom.
att man ska stanna, blinka med ena ögat
& säga "mmm, come here you studd!"
snälla.
var två killar som satt i kön på kungsgatanbron nyss.
"wååååååh, snyggooo. fan, vad söt du är!"
tack.
& du är patetisk.

stanna till i affären påväg hem & köpte med mig
bär i mängder.
blåbär, hallon & jordgubbar (både färska & frysta)
jag har fått nån bärmani.
gott gott gott.


& jag är chockerad!
håller sig inte folk uppdaterade?
läser inte folk tidningen eller tittar på
nyheterna längre?
Lars hade helt missat att det skett ett
mord.
ja, jag säger då det.
åkte med en granne i hissen nyss.
hon frågade om jag fått polisbesök igår.
ja.
stackarn.
hon sa att hon just var nyinflyttad & det var
ju inte så roligt det som hänt.
no shit.


jordgubbar - here I come!

Kommentera

Publiceras ej