Hallelujah Moment

0kommentarer

jag hade precis ett hallelujah-moment gott folk!
har avsevärt dragit mig från att kolla på tentafrågspappret
hela kvällen.
den dominerande inställningen har varit "jag har hela natten
på mig!"
kände tillslut att jag kanske var tvungen att rycka mig i kragen
& verkligen ta tag i det.
var ju ändå rätt mycket att besvara.
skojar ni inte hur fettjävla överraskad jag blev när det
står tydligt över frågorna att jag ska välja TVÅ av dessa.
jag upprepar - två.
jag ska alltså inte besvara alla som jag trott all along.
nej, det är två ynka frågor som gäller.
tro mig, jag är superlättad.
kommer kunna få ihop fem sidor med svar relativt snabbt.
men samtidigt blir jag rätt upprörd.
här har jag trälat med alla dessa texter, alla böcker.
till vilken nytta?
om jag läst pappret ordentligt när jag fick det för en vecka
sedan så hade jag kunnat sållat bort hälften av texterna.

U-N-D-E-R-B-A-R-T-!

Kommentera

Publiceras ej