So Much Of Not Enough

0kommentarer

det verkar visst som att det blivit någon slags
diskussion/debattform angående mig & P idag.
tyvärr.
det var det sista jag ville.

jag tänker skriva lite kring detta ikväll just pga
att det blivit som det blivit.
men sen är jag högst benägen om att lägga
allt det här bakom mig.

jag förstår att vänner tar parti & intar en
försvarställning till de sina.
det faller sig naturligt.
dock är jag även av den åsikten att man ska
vara brutalt ärlig gentemot sina vänner.
om jag anser att en vän betett sig fel men besitter
även en sorg så finns jag där & stöttar men jag
talar även om att saker får konsekvenser.

jag tror att många inte riktigt förstått.
jag vet att det inte var P's mening att
såra mig.
& jag önskar P allt gott.
han förtjänar att må bra.
men det gör också jag.
både han & jag har gått igenom saker
som många andra inte kommer i
närheten av.
men det tänker jag inte gå in på nu.

det är inte att vi bröt som gör mest ont.
(som många säkert tror)
jag vet att man inte kan rå över sina känslor.
utan det som gör mest ont är allt P sagt.
han vet vilka saker jag syftar på.

med tanke på hur saker utvecklat sig & ser ut idag,
så blir allt han sagt till mig betydelselöst.
alla ord klingar falska & jag kan inte känna
annat än hyckleri.
P gjorde nog sitt bästa med att köra ett fairplay
men vissa saker som sas gör att innebörden
i fair försvinner.
tyvärr.
egentligen är det väl ingen som kan förstå
det mer än jag & P.
& jag tycker egentligen inte om att spilla ut
mig själv här.
vill inte göra nån stor grej av det inför alla.

ingen vill känna sig som inget.
någonsin.
lurad & trampad på.
ännu mindre av någon man tycker om.
& det är där sårbarheten ligger hos mig.
det som gör ont.
P vet vad han gjort & sagt så jag tänker inte älta
saker fram & tillbaka.
det ger mig inget.


jag skulle kunna skriva mycket mer,
men med tanke på hur saker ser ut idag
så vill jag inget hellre än att lägga allt bakom mig.
jag hoppas P gjort rätt val & att han blir lycklig.
vi förtjänar alla att bli lyckliga.


And I've come to the point where I can't stand one more single lie..

Kommentera

Publiceras ej