Gifts And Curses

1kommentarer

min livshistoria är alldeles

för trasslig för att ta upp här.

& det vill jag inte ens. den är för mörk.

& privat för det.

men något jag fått göra i hela mitt liv

är att kämpa. för saker, personer.. för mig själv.

det har varit lite av min läxa. eller bakläxa
beroende på hur man ser det.


jag vet allt det där med förlust & förlora.

hur djupt det sitter i. vad det gör med en.

I've lived it, and I still do..

jag besitter alla de där känslorna.

tro mig.


min mentalitet har förändrats allt eftersom,

för jag har gjort allt det där.

nöjt mig. kämpat. gett upp. lämnat. blivit

lämnad.

jag skulle aldrig nöja mig med något.

aldrig. jag är värd bättre, det är vi alla.

men idag vet jag även att allt inte är självklart.

ibland måste man kämpa för vissa saker.

det är skillnad på att nöja sig, & kämpa för något.

det handlar mer om vad man är villig, eller beredd

att göra.


livet har en charmig tendens till att ge oss erfarenheter

& insikter allt eftersom.

man tror att vissa saker ska vara på ett visst sätt men

sedan slår en erfarenhet eller insikt hål på illusionen.

det handlar bara om tid..

(nog om detta!)


dags att ta tag i den här dagen på
allvar! mami kommer om en stund.
vi ska iväg & titta på tapeter & sedan
har jag tvingat henne att stanna till på
Maxi. ska bjuda Mia på mat ikväll &
då kan det vara en klar fördel om man
har något att bjuda på också.

have a good one!

1 kommentarer

Josefine

19 Apr 2008 18:18

jenny min jenny.. tycker att allting som hänt är fruktansvärt tråkigt. hade hoppats på helt andra resultat. men samtidigt så är jag förespråkare för att leva livet 100% ut. att få göra det man vill och inte nöja sig såsom du själv skriver. jag hoppas jag får träffa på dig fler gånger ändå, även om det inte blir genom pierre. kramar om dig!!!

Kommentera

Publiceras ej