But... Ohhhhh?!

9kommentarer

okay, I need a fucking sign here!
or else, whaaatever.


annars började den här dagen
(okej, eftermiddagen) alldeles förträffligt!
jag mötte nämligen hetingen från Världens Bar
på stans gator. jomenvisstfan!
& det blev ännu bättre när han spana efter mig!
(well, that's my story and I'm sticking to it!)
jävlar vad jag var i himlen en stund där.
mmm, some day I'll marry you!


well,
just nu sitter jag & trycker i mig vindruvor
till förbannelse.
fan, jag måste gå ner i vikt.
& sola.
känner mig som en strandad säl för tillfället.
en blek strandad säl bör tilläggas.
det är inte konstigt att självförtroendet svajjar
aningen efter en 4 dagars svullorgie i Oslo.
man har ju liksom sett bättre ut.

nej, nu blir det sängen här!
ska upp tidigt (läs: kl 10.45) imorgon för att
möta upp en vän för en fika, eller frukost som
det blir för min del, nere på stan.

från en säl till en annan, godnatt!

9 kommentarer

lena

17 Sep 2008 01:45

hej igen!

De va ett pyttelitet café med 40min gångväg från där ja bor (mitt i oslo city). som inte ger mig någre vidare meriter.. det var dagtid och heller ingen ob och ingen dricks 110:- i timmen (och ja har utbildning och erfarenheter). De andra stället där ja fick jobb är en fin restaurang som ger mig bra meriter.. 15 min hemifrån och 140:- i timmen plus ob plus dricks och eventuellt bonus löner =D på de sättet är ja kräsen!



Du verkar inte kräsen, vilket är bra, du lär hitta jobb snabbt.. många går ju bara in överallt och lämnar cv, då går de betydligt fortare!!

lena

17 Sep 2008 01:46

såg att du oxå va från norrköping företen!

Och att du varit endel i Oslo, vänner som jobbar här lr så?

Lisa

17 Sep 2008 07:25

haha, det är lugnt ! önskar att jag hade hört mig lite mer för innan jag åkte hit. de är alltid mest jobb framåt sommaren, då dyker alla restauranger & cafeer upp efter vintervilan, o så, men de är klart de finns alltid jobb. jag rekomenderar att fixa ett innan du flyttar hit, om du inte har massa pengar sparade så du kan leva lite under sökandets tid :) lycka till, o hör av dig om de är ngt mer ! kram

Jossan

17 Sep 2008 18:51

Hejsan.. Japps, vi ska bege oss till Norge den 1 oktober. Oslo bir det för oss oxå :) har fått rum på svenskaföreningen.. bor där sålänge tills vi har fixat eget boende :)



Vem är dudå?

/ Josefine

Jossan

17 Sep 2008 22:40

i see i see.. njaa, vi har inte jobb än, men lättare att fixa när vi kommer dit :)



Nope, blir inget kolektiv när vi skaffar eget!

vart ska du bo då?



Haha, ja du är ju rolig ialf, hade jag varit karl hade jag säkert haffat dig, haha!

men tänkte mer på, om du kände min man eller så... eller du kanske bara är en liten nkpg bo som läser min blogg? :) alltid roligt med nya ansikten..

lena

18 Sep 2008 16:51

ja de beror väl på lite vad man jobbar me.. men mer än 110 vill man ju ha i timmen när man ska tjäna pengar här =D.



Japp skriv ut cv innan en fördel!

Går att göra de här me på olika ställen för en liten peng om du har de på mail lr så ju!



Vi betalar 15.000 för vår lägenhet.. tre polare hemifrån är vi och så har ett par flyttat in i ett av rummen, tjejen är oxå från norrköping!

Vi har en 5:a så 4000 var typ betalar vi, låter mycke men de e billigt!!

Vi har nära till precis ALLT!! haha

Finns nån svensk förening här på en korsande gata..

Du kan ju alltid höra me sånt innan så du har nånstans att ta vägen!!

J

18 Sep 2008 18:34

Hej hur är det med dig?

Lisa

18 Sep 2008 18:54

haha, det är så lugnt :) aa, har jobbat lite för adecco, de är lätt att få jobb igenom dom, va bara jävligt tydlig vad du ska ha i lön, de misstaget gjorde jag o har fått pisslön.. men de är klart, de är bara att komma hit o söka med, de kanske är lättast lix, men a :) fortsätt o fråga om du vill ! kram

Johanna

22 Sep 2008 16:53

Hej kikar in och hejjar lite bara kram

Kommentera

Publiceras ej