I'm About To Collapse

1kommentarer

okej, jag måste ta tillfället i akt
& låta som en bitter gammal tant nu..

nr 1, jobbet.
jag sliter tillfälligtvis extra hårt där nu utan
ett endaste tecken på tacksamhet & det
är jobbigt i längden. speciellt när timlönen
är under all kritik, men det är ett helt
annat inlägg. i alla fall, jag har jobbat över
ca 1 timme varje dag de senaste veckorna
GRATIS för att lära mig rutinerna ordentligt
men senast i lördags, alltså igår, så blev jag
strandsatt då salem som skulle börjat kl 11
inte dök upp. & ja, lördagar är ju som de
flesta vet en dag då folk är lediga & detta
medför en ökad ström inne hos oss.
vafan, folk vill fika på lördagar helt enkelt! 
inget konstigt med det. & jag var själv. så jag
slet & slet & slet innan jag fick hjälp först vid
13 & då var jag verkligen på bristningsgränsen.
det här var heller inte första gången som jag fått
slita ut mig själv till bristningsgränsen. jag tror inte
att ni kan föreställa er hur slitsamt det kan vara
emellanåt & då ska ni veta att jag har jobbat under
väldigt stressiga & slitsamma förhållanden förut.. 
& ja, det funkar ett tag men nu orkar jag inte
mer snart. jag behöver ett tack. bättre timlön.
ett vadsomhelst för att inte tappa gnistan totalt. 

nr 2, fritid.
vilken fritid? jag jobbar ju tamejfan
hela tiden just nu. när jag väl är
ledig så är min kropp helt fucked up
av allt slit så jag vill bara ligga under
täcket & sova eller kosa mig med
trevligt sällskap i lugn & ro.
& krogen? fyfaan. min olust inför hela
den scenen har varit på botten länge.
jag förstår inte hur folk orkar hålla på
varje helg. samma veva med sprit &
ångest. neeej tack!

ja, there you have it people!
jag har utvecklats till en gammal tråkig
tant & jag borde göra något åt det,
men just nu är jag för trött så det får bli
en annan dag..       :)

1 kommentarer

jeanette.

19 Oct 2009 05:16

det är bara du själv älskling som dömer hur du lever ditt liv just nu då döm inte oss andra för att vi inte lever vårt på samma sätt. =)

mitt internet dog igår, måste ta tag i det där. och nu ligger jag här och inte kan sova. har åkt på värsta hostan har ont som faan i nacke och axlar. faan i helvete om jag blir sjuk. DET orkar jag inte med.

har du annat nummer nu fresten? skickade sms till det jag har men det verkar inte ha kommit fram.

hörs senare i veckan.

puss.

Kommentera

Publiceras ej