from where you are

0kommentarer

idag är det riktigt jävla kallt ute!
promenaderna med floyd blir i
snitt 5 min/gång så det är inga
långa turer vi pratar om. anyhow,
det sista inför julafton has been
taking cared of today
så allt jag
kan göra nu är att vänta. ge mig
freedag!

fast det är tvåsidigt för mig, det
här med julen. jag älskar julen &
det är min absoluta favorithögtid
på hela året men å andra sidan så
är det också just den högtiden
som får gamla sår att värka extra
mycket. jag tänker på pappa &
allt som gick förlorat.
jag undrar
hur han mår & om han har det
bra, men framför allt så ber jag
för att han inte är ensam. det har
alltid varit det som skrämt mig
mest genom alla år. hans ensamhet.
& jag kan inte komma ifrån att skuld-
känslorna svämmar över
ibland
men samtidigt vet att jag gjort allt
jag kunnat med de krafter jag haft.
som sagt - tvåsidigt. men jag
försöker tänka på det jag har istället
för det jag inte har!

nej, nu ska vi hoppa ner i soffan
med täcket & mysa resten av kvällen!

Kommentera

Publiceras ej