show me how to fight for now and i'll tell you baby it was easy

0kommentarer

pretentiös.
något jag hunnit reflektera över den senaste
veckan både en o två gånger. jag har väldigt
svårt för ordet o vad det står för. i svenska
språket har ordet fått en negativ klang o jag
kan inte göra annat än att ställa mig in i ledet.
det är något jag själv fått brottats med den
senaste tiden. en slags osäkerhet som jag
inte kunnat acceptera än.
reklambranschen. pretto. pretentiöst.
en generell o frikostig tolkning jag gör
utifrån mig själv. usch. o det är så klimatet är
på de flesta ställen. det vet jag då jag umgås
med branschfolk.
 
men det ligger så långt ifrån den jag är.

konflikten skapas när möten med nya människor
uppstår (som inte jobbar i branschen) frågar
vad man jobbar med o ut slinker - reklam.
genast skapas en bild. o det är lugnt. inga
problem alls för det är så det fungerar. i'm aware.
men det är något jag inte kunnat förlika mig
med än då jag inte passar in i den där pretto-
mallen.

jag vet egentligen inte vad jag försöker komma fram till.
poäng?

att jag har svårt att prata om mitt jobb med främlingar?
att jag borde get the freakin over myself?
att jag ska skita i vad andra tycker?

well, all the above

Kommentera

Publiceras ej